تحریم ایرانیان توسط Resello

متاسفانه باتوجه به تحریم های موجود آمریکا علیه ایران، رسلو اعلام کرده است که از تاریخ 27 تیرماه 1396 خدمات ثبت و انتقال را برای کاربران ایرانی مسدود می کند و لذا این مرکز مجبور به جابجایی به رجیسترار جدید می باشد.

شایان ذکر است، هیچگونه مشکلی برای دامنه ها وجود ندارد و پس از قطعی شدن مذاکرات به رجیسترار جدید منتقل خواهیم شد. در صورتیکه نیاز به اقدامی از سمت کاربران باشد، مراتب به شما متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

این مرکز با توجه به سابقه فعالیت تخصصی در حوزه دامنه، به دور از هرگونه حواشی و موج هایی که متاسفانه برخی از شرکت های ایرانی برای شوک بازار ایجاد کرده اند، پس از تحقیق و مذاکره با شرکای تجاری مربوطه، بهترین گزینه برای جابجایی را انتخاب خواهد کرد و از شما کاربران محترم خواهشمند است به موج های ایجاد شده توجهی نکنید.

ما به دور از عجله و با دقت و تحقیق کامل و تخصصی، انشاءالله بدون مشکل به رجیستراری که در اولویت اول امنیت بیشتری داشته باشد و سپس سایر فاکتورهای لازم را برای ایرانیان داشته باشد جابجا خواهیم شد لذا خواهشمند است نگرانی از این بابت نداشته باشید.

 

نکته: اگر شما کاربر پرشین رجیستر هستید نیاز به تغییر و اقدامی ندارید و تمامی کارهای انتقال به رجیسترار جدید توسط پرشین رجیستر با نهایت دقت انجام خواهد شد.

 

صرفا خواهشمند است موارد زیر را با دقت مطالعه نمایید:

1- تا اطلاع ثانوی، امکان ثبت دامنه جدید در پرشین رجیستر میسر نمی باشد.

2- خوشبختانه هیچ تهدیدی برای دامنه های قبلی کاربران تا اطلاع ثانوی وجود ندارد و این مرکز تمام تلاش خود را برای حفظ و جابجایی ایمن دامنه کاربران خواهد کرد. فقط پیشنهاد می شود اگر دامنه ای دارید که طی 4 ماه اینده منقضی می شود، آن را هم اکنون تمدید نمائید.

3- از ایجاد اکانت کاستومری و یا نمایندگی جدید با مشخصات ایرانی خودداری نمایید.

اگر نماینده هستید:

1- به منظور کاهش ریسک، در اسرع وقت اطلاعات پروفایل تان را غیر ایرانی کنید. برای این منظور وارد اکانت نمایندگی تان شوید و سپس مطابق تصویر زیر بر روی Login as Customer کلیک نمائید.

2- سپس به سربرگ profile رفته و تمام کانتکت هایتان را آپدیت کنید.

3- شهر، استان، کشور، شماره تماس باید کشوری غیر از ایران باشد به عنوان مثال دوبی. همچنین دقت کنید که هیچگونه عبارت فارسی در کانتکت وجود نداشته باشد.

4- دامنه جدیدی ثبت نکنید و انتقال ورودی نیز انجام ندهید. همچنین دامنه هایی که کمتر از 4 ماه دیگر منقضی می شوند را ترجیحا تمدید کنید چراکه احتمال افزایش تعرفه از سمت رسلو برای ایرانی ها وجود خواهد داشت.

5- این موارد را برای زیرنمایندگان تان هم انجام دهید و به ایشان اطلاع دهید.

 

پیشاپیش از تمام کاربران و نمایندگان بابت همراهی شان تشکر می کنیم و این اطمینان را می دهیم که با نهایت دقت، نسبت به انتخاب رجیسترار جدید و مطمئن که کمترین مشکل را با ایرانیان داشته باشد، اقدام خواهیم کرد. انشاءالله دامنه ها بدون هیچگونه مشکلی، به رجیسترار جدید منتقل خواهند شد که متعاقبا اعلام خواهد گردید.

آموزش انتقال دامنه های بین الملل به پنل ریلسری برای نمایندگان

اگر شما پنل ریسلری از پرشین رجیستر دارید و میخواهید دامنه ای را به پنل خودتان منتقل کنید می بایست این مراحل را طی کنید:

رمز انتقال را از پنل مبدا دریافت کنید (بدون رمز انتقال نمی توانید دامنه را انتقال دهید)

سپس وارد پنل نمایندگی تان شوید

از منوی products زیرمنوی domains و سپس گزینه transfer را انتخاب نمایید.

در صفحه باز شده، دکمه آبی رنگ actions را کلیک کنید و گزینه transfer domain را انتخاب کنید

در صفحه بعد، نام دامنه و رمز انتقال را وارد کنید و ایمیل مشتری تان را در کادر Customer وارد کنید و چند لحظه صبر کنید تا کادری آبی رنگ ظاهر شود و مشتری را انتخاب نمایید. دقت کنید قبل از انتقال می بایست ابتدا مشتری را از طریق منوی Customers ایجاد کرده باشید.

ضمنا برای آشنایی با جزئیات انتقال دامنه ها و مسائل متفرقه آن، حتما لینک های زیر را مطالعه نمایید:

آموزش جامع انتقال دامنه بین الملل

نحوه شارژ آنلاین پنل نمایندگی رسلو

برای شارژ انلاین پنل نمایندگی تان، ابتدا موجودی خود را در سایت پرشین رجیستر به میزان مورد نیاز افزایش دهید (حداقل 50 هزار تومان )

سپس وارد پنل نمایندگی بین الملل تان شوید. (نحوه ورود به پنل )

در صفحه نخست، بر روی دکمه آبی رنگ Deposit کلیک کنید:

پس از این مورد، به صفحه زیر هدایت خواهید شد:

بر روی گزینه “شارژ آنلاین” کلیک کنید.

مبلغ را به ریال وارد کنید و سپس بر روی دکمه Deposit کلیک نمائید.

حداقل مبلغ می بایست 500000 ریال معادل پنجاه هزار تومان باشد.

پس از کلیک کردن دکمه Deposit ، شما به سایت پرشین رجیستر هدایت خواهید شد و اگر مشکلی نباشد در آنجا موجودی شما کسر و به موجودی تان در پنل بین الملل به صورت اتوماتیک اضافه خواهد شد.

آموزش جامع انتقال دامنه بین الملل

در این بخش به توضیح نحوه انتقال دامنه های بین الملل نظیر دات کام و … می پردازیم

انتقال دو حالت دارد، یا ورودی است یا خروجی

 

الف – انتقال خروجی:

اگر قصد دارید دامنه تان را که هم اکنون نزد ما است، به شرکت دیگری انتقال دهید، کافیست ابتدا وارد پنل بین الملل تان شوید.

برای دسترسی به پنل بین الملل، این مسیر را طی کنید:

1- وارد سایت پرشین رجیستر شوید.
2- وارد حساب کاربری تان شوید.
3- از سمت راست گزینه خدمات بین الملل را انتخاب نمائید.
4- در انتهای صفحه مربوطه، لینک و توضیحات ورود به پنل بین الملل درج شده است.

سپس از طریق منوی products گزینه domains را انتخاب کنید.
سپس بر روی دامنه مورد نظر کلیک کنید تا صفحه ای باز شود.
در صفحه مربوطه بر روی تب     Authorization Code
کلیک کنید تا رمز انتقال نمایان شود.

رمز انتقال را به شرکت جدید (یا خریدار دامنه تان) بدهید تا ایشان کارهای انتقال را انجام دهند.

 

ب – انتقال ورودی

اگر قصد دارید دامنه بین المللی خود را نزد ما بیاورید، کافیست نام دامنه را به همراه رمز انتقال، از طریق بخش تیکتینگ (پشتیبانی سایت) برای ما ارسال نمائید تا همکاران ما در اسرع وقت کارهای انتقال را انجام دهند.

انتقال ورودی رایگان می باشد فقط دقت داشته باشید، اگر رجیسترار مبدا (شرکت قبلی تان) با رجیسترار ما (رسلو) متفاوت باشد، هم زمان با انتقال، دامنه تان اتوماتیک یک سال تمدید هم می شود لذا می بایست موجودی کافی برای تمدید داشته باشید.

بدیهی است اگر رجیسترار ها یکی باشند، نیازی به موجودی نخواهید داشت و دامنه صرفا منتقل می شود و تمدیدی صورت نمی گیرد (در صورت نیاز، پس از انتقال، خودتان می توانید آن را تمدید کنید)

 

پس از درخواست انتقال، همواره دقت داشته باشید که ممکن است بسته به شرایط، از سمت رجیسترار، ایمیل تاییدیه برای شما بیاید که می بایست حتما بر روی آن کلیک کنید تا انتقال کامل انجام شود.
همچنین در صورتیکه دامنه تان قبل از انتقال در رجیسترار دیگری بوده باشد، مدت انتقال ممکن است تا 7 روز هم طول بکشد چراکه در این حالت، انتقال متوقف به تاییدیه اولیه رجیسترار قبلی می باشد و پروسه کمی طولانی تر می شود. در این حین حتما به ایمیل هایی که از سمت رجیسترار قدیم و جدید برایتان ارسال می شود توجه نمائید.

پیغام domain not yet active برای دامنه های بین الملل

در صورتیکه دامنه ای را تازه ثبت کنید و قبلا اطلاعات پروفایل تان وریفای نشده باشد، دامنه تان تا زمانیکه پروفایل تان را وریفای نکنید فعال نمی شود و نمی توانید از آن استفاده کنید (هرچند به نام شما هست)

در اینگونه مواقع با چنین پیغامی مواجه می شوید:

Untitled

زمانیکه دامنه را ثبت میکنید، اگر قبلا پروفایل تان را وریفای نکرده باشید، از سمت رجیسترار، یک ایمیل انگلیسی برایتان خواهد آمد که شما می بایست بر روی لینک آن ایمیل کلیک کنید تا به صفحه ای مطابق تصویر زیر ارجاع داده شوید.

دقت کنید، اگر ایمیل بدست تان نرسیده است ابتدا پوشه اسپم را چک کنید و اگر بازهم ایمیل را نیافتید، وارد پنل بین الملل تان شوید و یکی از گزینه های پروفایل تان (مثلا آدرس و یا کد پستی) را تغییر دهید تا ایمیل برایتان اتوماتیک ارسال شود. اگر بازهم ارسال نشد، نهایتا مراتب را از طریق پشتیبانی اطلاع دهید.

در آن صفحه می بایست تیک گزینه هایی که در تصویر مشخص است را بزنید تا پروفایل تان وریفای شود.

resello_verify

در نهایت در صورتیکه مراحل را به صورت صحیح طی کنید، پس از چند ساعت، دامنه تان فعال خواهد شد.

دقت کنید که پس از این مرحله می بایست دی ان اس های دامنه را هم تغییر دهید تا به صفحات پیشفرض رجیسترار متصل نباشد.

برای تنظیم دی ان اس ها، این مسیر را بروید:

1- وارد پنل بین الملل شوید.
2- از منوهای بالا، گزینه domains را انتخاب کنید.
3- لیست دامنه هایتان هم اکنون باید ظاهر شده باشد. بر روی دامنه مربوطه کلیک کنید.
در این حالت فرمی به سمت پایین باز می شود.

4- بر روی Custom Name Servers کلیک کنید.
5- پنجره ای به سمت پایین باز میشود که در قسمت Hostname اش می بایست دی ان اس ها را ست کنید.

دقت نمائید که ممکن است تا 72 ساعت بسته به ISP تان طول بکشد تا نتیجه را ببینید. ضمنا می توانید از سایت زیر دی ان اس ها را چک کنید:
http://intodns.com/